“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Sunday, July 11, 2010

3 x lek

Igår började vi med online, focus på att vara långt ut på 22 " linan i circling game samt att när han börjar springa spänd så bad jag honom springa lite fortare. Så han sprang runt i en blandning av trav och galopp, stannade han och var fortfarande på adrenalin så han fick springa lite till. -Do you want to run, let med help you....- Efter ett tag stannande han utan att vara helt spänd och jag lät honom vara, han sänkte huvudet, tuggade och tittade på mig sedan kom han och ställde sig vid mig och fortsatte att tugga. Tog av linan och gjorde stick to me i skritt, trav och galopp, det gick mycket bra. Hämtade 12" repet knöt det som tyglar och red follow the rail 45 min. Började i höger varv denna gången (det svåra hållet). Jag kunde se de små förändringarna efter ett tag. Att han gick lite närmre staketet på den skrämmande sidan osv. Men han är ju långt ifrån självgående ännu.

No comments: