“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Monday, September 7, 2009

Panter skodd 7/9

Igår fick gossen nya skor.
Det blev även lite lek på ridbanan. Vi har ju satt ihop ett veckoschema och igår var det:
Måndag:
ONLINE: Drive frome zone 5,
Change horse & play the 7-games,
Put hindfeet on obstacle,
Lead by the tail & hindleg.

Vi gjorde drive från zon 4-5: har inte gjort så mycket drive från zon 4 och 5 så jag får arbeta mig succesivt bakåt :-) Det gick bra, touch it på tunnor och staketet. Fram till en bom och över den. Testade även lite sideways. Panter är rätt ok med att stå i zon 2-3 och jag kastar linan över huvudet på honom, han accepterar det men vill gärna höja huvudet. Så jag tänkte att det kan ju vara bra att öva för om jag i framtiden :-) ska kunna va i zon 5 och byta sida så behöver jag ju kunna göra det där ifrån. Så jag stod i zon 3-4 och gjorde det, det gick bra. Det blev även friendly med repet över rygg och rumpa från zon 5.

Change horse gjorde vi aldrig. Schemat kommer ju rulla i ca 4 veckor så det får bli en annan måndag :-)

Put hindfeet on obstacle: Hade en trä planka som Panter satte fram fötterna på, gick över och bekantade sig med :-) han är rätt unconfident med nya föremål så det var vad vi fick börja med idag. Vi gjorde även yo yo över bom med focus på att ha bommen i zon 5 (gå över den, backa över den, stå vid den). Det gick ok men han viker gärna av åt sidan när jag har honom en bit ifrån den och ber honom backa över.

Lead by the tail and hindleg: Blev lead by tail idag, rätt ok men får supporta lite med sticken, de gånger jag gjort det har jag bara bett om 3-4 steg, kanske dax att börja utöka det :-) Han slog en del med svansen men det kändes som att det var mer för att han var irreterad på småkryp runt honom.

Idag är det tisdag och då står det: FREESTYLE Slalom-FOCUS Circling-FOCUS
på schemat :-)

No comments: