“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Sunday, September 6, 2009


Det har varit en lugn helg. Jag är dunder förkyld så vi har mest fortsatt vår utforskning av omgivningen runt stallet. I lördags skrittade jag en runda men det kom två ordentliga regnskurar så Panter var inte så road men annars var han lugn.

Igår lekte vi i hagen: Yo yo över bom (han gillar ju inte att ha saker i zon 5 och brukar för det mesta vika av åt något håll när vi gör detta men igår gjorde vi det sakta sakta. Först stod jag o zon 3 för då går det bättre, sedan flyttade jag mig succesivt fram till zon 1 och då gick det bra. Sedan blev det lite circling för att se hur han var i taven med hältan men den ser ut att ha försvunnit sedan jag flyttade honom ??? Däremot hade han mycket energi, bad honom cirkla rätt nära med "kontakt" så att han inte bara sprang runt men han fick några RB "ryck" och drog iväg samt stegrade sig och kastade sig iväg i full fart. Men det löste vi med lite squeeze och sideways. Vi tog oss även en liten tur in på ridbanan och gjorde touch it, även här är han unconfident. Men han förstod relativt fort vad det var han skulle göra men hade svårt för att ta godisen som låg på tunnorna, stod länge och tittade på den men efter en bra stund så la jag den i min hand och hande på tunnan så fick han ta den där ifrån och då var det inga problem. :-)

No comments: