“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Monday, June 13, 2011

En härlig helg.

Inte Panter men Galax och Blacken under Karins pussel kurs förra helgen.


I lördags byggde jag o Josefin en fin fin rudcorall. Lekte lite liberty med Panter på ridbanan. Circling runt mig 25 varv, efter 21 började han söka sig neråt och bära kroppen bättre så han fick fortsätta några till.



Igår söndag lekte vi först online med focusfriendlygame i zon 2 och squeeze med confidence... Han rusade mellan tunnorna ett tag sedan började han använda huvudet. Var noga med mitt sänd och att sedan inte störa honom när han var på väg mot tunnorna, något att göra mycket mycket mer. Sadlade och gjorde follow the rail med indirect / direct rein samt clower leaf. Bara i skritt idag. Red ca 40 min. Hoppade av och satte på tränset, han är ju rätt spänd med bettet i munnen. Lämnade honom så på ridbanan och gick för att mocka hans box. Han stod lugnt kvar på samma ställe när jag kom tillbaka 15 minuter senare och såg rätt nöjd ut. Satte mig på knän tog av tränset och satte på det igen, något att göra som ett mönster. Satt sedan på ridbanan i 20 minuter och Panter stod och hände över mig mys pys :-)

Så igår fick vi in lite av alla 4 savvys: Online - lek från marken. Freestyle - ridningen Finesse (eller i alla fall en början) - med att bli confident med bettet och liberty undemanding time :-)

No comments: