“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Wednesday, December 22, 2010


Det är fortsatt snöigt, vitt och kallt. Helt ok lekväder vissa dagar men det blir inte så mycket som jag hade velat. Panter och Aston lunkar i hagen och har det bra. Har ridit Panter i söndags och förra lördagen och då fokuserat på rytm och relaxation. No brace, he can´t brace if he doesn´t have anything to brace against so I gave him nothing to brace against :-) Det började förra lördagen, om han ville gå åt ena hållet så följde jag med honom dit. Ville han åt andra följde jag med honom dit och tillslut började han frusta och slappna av. Skritten kändes bra och jag provade lite trav men det var ju bara att börja om igen. Högt huvud och spänd som bara den. Avslutade när det kändes någorlunda bra. Det var intressant att se att i söndags var skritten mycket bättre, nästan som när vi avslutade i lördags. Så jag kunde börja trava lite mer men där gällde det att hänga med. Det var mycket spring i benen på Mr Håleryd :-) Jag försökte så mycket som möjligt att bara följa med och så kom jag att tänka på filmen jag sett med Linda när hon håller lektion för en tjej som heter Michelin och hennes Rocky Mountain horse det är en Savvy club dvd från 2006 eller 2007. Linda rider hästen och matchar den när den blir crazy i samma energi. Så när hästen börjar stirra säger hon :: -Here comes crazy girl.... så fort hästen mjuknar så gör även hon det. Provade det och det gick bra. Men det gäller verkligen att ändå bara avslappnad i kroppen och inte spänna sig fast än man ökar sina rörelser samt att ge efter så fort han gör minsta rätt. Panter började frusta och bli lugnare så jag kände en skillnad i traven men inte så stor som i skritten men jag avslutade ändå för Aston höll på att rymma från hagen, han var trött på att stå i den lilla hagen medans jag red.

No comments: