“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Thursday, July 15, 2010

Onsdag och Torsdag.

Har fortsatt på samma bana som förrut. Först online med slack i linan. Sideways - walk like a monster och circling transitions. Liberty - stick to me och circling och sedan ridning med follow the rail i skritt och lite transitions i trav några steg.
Igår testade jag även lite sideway -walk like a monster at liberty och det gick fint. Circling med många transitions online han har börjat använda kroppen på ett annat sätt och stretchar och sträcker ner huvudet i traven precis som att han experimenterar lite, han gör det mer ju mer transitions jag gör. Har sadeln på när jag leker även om jag inte vet om jag ska rida för han behöver lära sig att röra sig med den på och igår hade jag även tränset på under online delen. Jag tog god tid på mig att sätta på honom tränset för han har ju en tendens att sätt huvudet i luften när jag ska göra det men igår fick jag ett fint lågt huvud efter lite väntande.
Freestyle i vänster varv, frustade nästan på en gång idag. Transitions skritt - trav 5 steg efter en stund gjorde han dem med relativt lågt huvud i traven. Det gick så bra så jag var ju bara tvungen att prova lite galopp :-) Ja jag vet jag är Left brain extrovert å långsamt är tråkigt :-) Jag hade ju till och med issues med att min conga horse gick för sakta på fast tracken :-) Några små steg i trav och sedan bad jag om galopp med tanken på att över gå i galopp betyder inte att han ska gå fortare utan ändra sin vikt och fotstegen... fick en fin fin galopp över halva ridbanan, brydde mig inte om att han skulle vara vid staketet och tänkte på att ha långa tyglar. När han stannade hoppade jag av på en gång, spände upp gjorden och bara stod med honom en stund. Det var för bådas skull för hade jag suttit kvar hade jag bara tänkt, -bara lite till, lite till...
Jag tycker tycker ju att det är lite jobbigt när allt gå så sakta men tänkte faktiskt på det igår när jag red hur mycket det hjälper, han blir mer avslappnad och jag kan tänka mig mer igenom det jag ber om. Jag spänner inte min kropp på konstiga sätt som jag gjorde innan utan jag hinner känna efter om jag gör det och ändra det. Coolt :-)

No comments: