“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Wednesday, July 7, 2010

I tisdags blev det lite undemanding time och liberty i hagen.
Många flugor som retades med Panter. Flyttade framdel och bakdel och var noga med att han korsade bakbenen när han flyttade dem. Det gjorde han bra. Han ville hålla sig vid grinden och när jag provade stick to me gick han bara med en bit sedan pep han tillbaka dit. Så vi lekte där i stället. Han galopperade runt med svansen i vädret när jag bad honom springa, det behövs inte mycket för att få fart på honom :-) Han kan vara i andra änden av hagen och jag höjer sticken och han sätter fart. Han hoppade och studsade, tittade på mig och kom travande i full fart mot mig med öronen spikrakt framåt :-) Han är så rolig den... Jag tycker det är så skoj att leka liberty med honom men man får ändra sina planer hela tiden och verkligen se det som en lek. Mot slutet bad jag honom cirkla runt mig i trav och det gjorde han fin, bad om transitions till skritt och efter en stund tillbaka till trav igen och det gick super bra. Sedan blev det mycket kliande igen.
Undemanding time: 40 min
Liberty: 30 min

No comments: