“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Monday, February 22, 2010

Snöig helg...


... körde fast med bilen i fredags, det snöade så mycket att jag inte ens såg vart jag körde :-) så fast blev jag när jag nästan var hemma fastnade på väg in på grusvägen så bilen stod inte dirrekt ivägen så den fick bli kvar där.

Skulle släppa ut hästarna på lördagsmorgonen och fick skotta mig in i stallet. men hästarna såg ut att tycka om den nya snön, Aston la sig och rullade sig 2 gånger på väg ut till hagen :-)

Undemanding time i hagen, såg på när Panter och Aston lekte, så lite tufft ut från Panters sida ibland för lilla Aston är ju en shetlands ponny och det är inte lätt att med så korta ben ta sig fram i snön men så fort Panter lät honom vara så var Aston efter honom igen :-)

Det blev undemanding time i hagen, friendly i zon 3 och med mig liggande över hans rygg, tar man lite stöd med armbågarna istället för att hänga som en död fisk så är det faktiskt riktigt skönt att hänga där :-) Sedan gick vi en runda på över 1 timme, det var en aning halt men jag hade nog mer problem med det än vad Panter hade :-) Efter det prov sadlade jag med Marias balance sadel som jag fått lånda och red en liten stund i hagen. Ville mest få honom avslappnad ok i skritten men så fort jag ber om trav blir han spännd och bracy, bad om det jätte jätte försiktigt genom att ändra takten i min kropp från 4 taktig (sktitt) till att ha 2 taktig (trav) rytm i kroppen å då gick det bättre. Så då hoppade jag av.


Det blev även lite ridning på söndagen, först undemanding time i hagen. Låg över honom satte mig upp och la mig sedan åt andra hållet å sedan upp igen. Red lite på ridbanan, ville inte trava rent utan började galoppera när jag bad om trav. Efter en stund med mer styrande från min sida så blev det bättre, får ta och följa Martin Wimmers råd från i sommras och vara med å styra honom mer för freestyle på långa tyglar fungerar inte riktigt för oss ännu. Det avslutades bra ialla fall med mig räknandes högt 1 . 2 . 1 . 2 . 1 . 2 för att få honom att hålla traven :-)

Jag tror att det här med att han inte vill trava sitter i huvudet på honom och är inte för att han har ont, hoppade av och bad honom trava tunt i 12 " linan och då gick han hur smidigt som helst.

No comments: