“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Wednesday, January 20, 2010


Hästarna stod ländst bort i hagen när vi kom igår, Panter kom rusande i full galopp tvärstannade pep till å rusade iväg igen. Dom har en hel hösilagebal i hagen nu å när det är så vindstilla å fint väder som det var igår så är de inte speciellt angelägna om att komma in. Så jag å Josefin gjorde lite simulations med 45" linan, mycket lärorikt. Efter ett tags väntande började jag gå mot Panters zon 5, han å Teo rusade runt några varv å tyckte troligtvis att det var skitskoj :-) Tillslut la sig Josefin å gjorde snöänglar det fick Teos uppmärksamhet å han gick till henne. Jag gick till Panters zon 5 igen å han vände å kom till mig.
Yo-yo game med focus på att han skulle gå rakt, han flyttar ofta bakdelen lite åt sidan när han ska backa. Lite friendly med 45" linan å satte sedan fast även andra delen (som när man kör i zon 5). Zon 3 driving å touch it på en stubbe med fram hov å sedan bakhov, det är inte lätt att manövrera med den långa linan. Det blev även lite sideways å testade mot mig med porqupine med linan runt honom. Det gick bra, han har ju inte varti så förtjust i den linan innan men nu var det bättre men det var rätt lång väntan på att han skulle slappna av å slicka sig om läpparna. Efter hästandet sprang jag och Josefin en runda.

No comments: