“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Sunday, November 8, 2009

Helgens aktiviteter...


I helgen blev det lite ridning med bett, mest bara skritt och någon liten transition skritt - trav - halt- backa. Lite på volt, lite flytta bakdel. Försöker få honom lugn men det är mycket tuggande på bettet och displaced behavior. Föröker även tänka på hur jag sitter och testade det Linda beskrev i senaste savvy dvd´n om att "flyta" lite ovanför hästen samt att öppna upp i höfterna. Men eftersom jag har en sadel som går mot hopp så är det lite svårt att få rätt sitts. Längde stiglädrena ett hål och det blev genast mycket vingligare i traven men i skritten kändes det bra.

Gjorde detta både lördag och söndag och igår blev det även en liten uteritt tillsammans med Josefin och Aston.

I lördags blev det lite liberty som uppvärmning. Panter sprang runt på ridbanan och såg rätt lycklig ut. Gick bra med lite sideways öven en bom och stick to me, men han drog även många rundor på egenhand. Mycket frågande och kom springande i fullfart mot mig för var gång han kom fick han äpple.

Igår testade jag 45 foots linan som uppvärming och gud vilken kännsla det är i den, så lätt. Panter tyckte dock att den var lite läskig så det blev en del friendly med den. Å jag måste lära mig att rulla in den. Det har sett lite bättre ut i traven i circling i helgen men i lördags sprang han och slog med höger bak. Har fått en tid hos veterinären på måndag så vi får se vad dom säger.

No comments: