“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Tuesday, November 3, 2009

Elisabeth skrev om undemanding time på sin blogg och jag har ju insett hur svårt jag som RB introvert har för detta...
:-) Att sitta och inte göra någonting får det att krypa i kroppen på mig å tankarna snurrar i huvudet och det går inte så bra att slappna av. Det är lite lättare om jag gör det genom att vara ute och bara beta med Panter men jag känner mig ändå inte avslappnad. I vetskpen om detta brukar jag försöka få in tillfällen att göra det för att öva upp mitt tålamod men det är en hel del tittande på klockan :-) Hmmm how intresting.....
Kanske något att lägga in på tränings schemat :-) Att bara sitta i boxen en stund några kvällar i veckan kan nog vara nyttigt för både mig och Panter.

2 comments:

Anonymous said...

Om man inte har världens lättaste för att vara still, så har det i alla fall för mig hjälpt att träna på andning. In genom näsan och långsamt ut genom munnen. Minst dubblet så lång ut andning som inandning. Man kan också föröska andas som sin häst och med tiden kan man frusta samtidigt. Kanske inte helt undemanding, men ganska mycket tajming-träning för människan.
/U

Sofie said...

Ja det är ju bra, ska testa det :-) bruka även försöka ha i tanken det som lärdes ut på Lichman kursen av Anna: att gå och "meditera" "jag är här, i detta nu" Det gör att man saktar ner lite och inte bara rusar fram i tillvaron.