“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Tuesday, September 29, 2009

Do it slow...

Gud vad fort det mörknar nu, sprang hem från stallet och en liten omväg på 30 minuter, månen lyste upp så fint så. Bilden är dock inte från igår för det är inte riktigt fullmåne ännu.

Tisdag:
Panter har slutat komma till mig i hagen, vet inte om det kan bero på att det varit mycket tränande på sista tiden eller om det är för att han är nervös för grinden i den nya hagen.Tänkte ta hand om vår relation igår och satte mig i hagen, han stod och tittade med öronen spikrakt framåt men kom ej. Så jag satt en stund, gick sedan runt i hagen utan att gå mot honom eller att fokusera på honom och tillslut när jag gick till vatten tunnorna så kom han efter. Stod och kliade honom en stund och gav lite godis. han gick med mig en bra bit så jag satte på grimman. Gick i zon 3 (driving) mot utgången, det blev tvärstop ca 4 meter där ifrån. Gick bort och gjorde det runt i hagen och sedan squees mellan mig och grinden. Satte mig sedan på en kabelrulle som stod vid öppningen och då kom han närmre och stod med sänkt huvud så jag skickade honom ut och in genom grinden några gånger med rätt långa pauser emellan och han behöll lugnet. Red även lite freestyle. Passenger lesson i skritt men hög medvetenhet om vad jag gör i min kropp samt faserna. Lååånga faser så han fick en chans att tänka efter. Det blev även lite corners game och backa. Han blir så bracy så fort jag ber honom göra något speciellet backa eller sideways men det kändes som det hjälpte med lååångsamma faser. Han slutade slingra sig som en liten orm i backningen.

Cyklade till stallet idag innan jobbet och då kom Panter glatt fram trotts att de nästan precis blivit utsläppta, å det kändes riktigt bra. Får nog ta och fortsätt med min undemanding time och " hanging out at the gate " ett tag.

No comments: