“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Tuesday, September 16, 2014

Fortsatt träning...

Det är så skoj när jag tränar Primör för man kan alltid ta vid där vi avslutade förra gången. Vi har fokuserat på att "göra ett mönster av" follow the rail. Var gång vi kommer till ridbanan så följer vi spåret och fokuserar på att han ska hitta "relaxation" vid staketet. I början drog han sig mest mot grinden och vinglade hit och dit men nu kan han trava runt på lång tygel och jag behöver bara korrigera någon enstaka gång. Fast jag bara rider honom ca en gång i veckan så kan jag känna att han gör det bättre och bättre var gång. Förra gången jag red lekte vi med Linda Parellis "thunk, thunk" - Jag börja gå i min kropp och "smile with all 4 cheeks" svarar han inte då så anv jag sticken lite löst på bogen och var tredje sekund dubblar jag pressen med sticken så fort han går slutar jag. Idag var det stor skillnad på ridbanan han var framåt direkt och jag behövde inte anv thunk thunk en ända gång, häftigt... Primör är ju Left brain introvert (men kan vid nytt lärande bli Right brain introvert) så den perfekta uppvärmningen är en tur i skogen innan jag rider till ridbanan. Idag var han riktigt pigg i skogen och det kändes nästan som man red Panter igen :-)

I fredags blev det barn ridning, Victor och kusin Isabella var med i stallet och vågade sig upp på Primör.

No comments: