“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Tuesday, August 19, 2014

Sommaren rusade förbi..

Jag fortsätter min Parelliträning med Primör. Vi har varit på lekdag på Solaberg och då fick han stanna där några extra dagar för lite intensiv träning. I juli var Marion Oesch från Schweiz här i Halmstad och undervisade i Linda Parellis Game of Contact i tre dagar. Det var superskoj och lärorikt att vara med som åskådare. Även om jag sett dvdn så fick man nu ännu mer aha upplevelse om hur det ska utföras och kännas. Vi hade en hel del simulations och det var bra feedback. Det var fyra som red och fyra åskådare så en liten bra grupp. På fredag och lördagskvällen efter kursen åkte jag till Primör och övade lite med honom. Det gick fint, fast jag inte varit där på tre veckor så kunde jag ta vid där vi slutade och lekte lite online och Liberty som uppvärmning. I ridningen fokuserade vi på follow the rail i skritt och trav, att han ska följa de linjer vi rider på och att han ska hålla bra takt och tempo. Detta var något som Marion pratade mycket om under kursen. Sedan gjorde jag steg 1 i Game of Contact vilket innebär att man ska plocka upp tyglarna utan att hästen tappar rytm och fart (i skritt) det gick bra så nu har vi lekt lite med steg 2 som är stretch. Kommer Marion nästa år så hoppas jag att jag kan vara med.






















 

No comments: