“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Tuesday, April 15, 2014

Online 30 min freestyle 30 min.

Bra pass med Primören idag. Hämtade i hagen han kom fint, gjorde porqupine flytta bakdel svarade på det på fas 2. Friendly med carrot stick in till stallet jag viftade den framför mig och landade den sedan på hans rygg. Sadlade lös på gången och han stod stilla. Ut på gårdsplanen och körde friendly med barnsticken som jag hade tänkt rida med. Touch it på koner och en playwoodskiva på marken. Fig 8 i skritt och lite trav på 22" linan allt flöt på fint. Hoppade upp, han stod stilla - friendly med barnsticken gick jätte bra bara lite reaktion i zon 4 på höger sida. Latheral flexsion i stillastående gick bra och även att övergå till att flytta bakdelen i indirect rein. I direct rein stöttade jag med sticken och det gick bra han blev inte rädd för den. Red runt på gårdsplanen och styrde med sticken i skritt och red fig 8 i skritt. Allt kändes bra, härlig dag och super duktig gosse som känns mycket tryggare än när jag började leka med honom.

No comments: