“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Thursday, March 20, 2014

Härligt att ha den kontakten med en häst igen...

Leker en del med en väns ardenner valack Primör. Härlig filur som är rätt Right Brain introvert. Jag är ju van vid Panter som var väldigt Right Brain extrovert så det är stor omställning och mycket väntande. Men vilken skillnad det blir när han får tid på sig. Har kört 8 pass online med focus på att han ska acceptera mig och mina redskap samt touch it och figure 8.

Från parelli connect:
Lek i hagen. Började med friendly game, ingen reaktion på repet idag, lugn. Porqupine lyfta fötterna och flytta framdel samt bakdel. Det var mycket lättare att flytta bakdelen mha sticken, fas 1 med stick och fas 4 med händerna - intressant... hmmm. Bra latheral flexsion fr marken, inget motstånd alls. Touch it med träd och koner gick fint. Han tycker konerna är spännande. Figure 8 lättare på vänster sida. Lugnt och fint pass, det kändes så bra att jag bestämde mig för att prova lite Liberty. Figure 8 runt en kon åt gången gick fint. Stick to me i skritt och trav gick även det bra. När jag backade och tittade lite på hans bakdel så kom han bra in. Härligt att ha den kontakten med en häst igen :-)

No comments: