“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Wednesday, May 22, 2013

Tack för allt...

...Panters cirkel är sluten, han föddes den 12 mars 1998 i Munka ljungby och blir kremerad där den 21 maj 2013.
Tack älskade Panter för allt du har lärt mig.
 
Det känns som om en era tar slut. Min Parelli resa började med Panter 2007, vi kastade oss in i ett för båda nytt äventyr. Panter blev min partner på ett sätt jag aldrig kunnat föreställa mig.
Tack vare Parelli fick vi en relation som är utöver det vanliga i hästvärlden.

Panters kropp var gammal trots att han bara var 15 år. Hans uttryck förändrades mycket de sista månaderna. Min tanke var att han skulle få gå i hagen och ha det bra, att vi inte kunde träna spelade inte så stor roll men när jag såg att han hade ont av att bara gå så var jag tvungen att fatta ett beslut...

Jag kommer fortsätta min Parelli resa utan Panter, det känns tomt och konstigt, Parelli var ju jag och han men vi får se vad framtiden ger...

Tack till Panters ägare som gett mig möjligheten att honom i mitt liv.

Till minne av Panter (bilderna kom lite i oordning).
Ritt på stranden sept -09 med Parelli gänget,
Panter tyckte tången och vattnet var galet läskigt :-)

På äventyr i Skånes Fagerhult (lekdag) nov -09
Vi kastar boll, Panter hjälper mig att sikta.

Panter lämnas hos Karin Pettersson (2* instr)
Jag åkte till Colorado 1 månad för att gå på fast track. Maj 2010

På Karins Petterssons Öppet hus 2010
Panter var lugn och fin.

Slalom race på Karin Petterssons öppet hus 2010.

Sept -09 - gossen...skönt att sommaren är över
flugorna är sååå jobbiga...

Liberty sept 2009

På Martin Wimmer kurs sept 2010
Relationen växer mer och mer för var dag...

Martin Wimmer kurs -10
Panter får lära sig röra sig "rätt".

Jag filmade de som lekte liberty på  MWimmer kurs -10.
Panter sov...


Vinter bus med Aston och Teo feb -10

Öppet hus på Martin Wimmer kursen -09

På äventyr i Skånes Fagerhult (lekdag) nov -09

Efter ett bra tag fick jag tillåtelse att
 lägga upp bollen på Panters rygg.

Lekdag i Röinge juni -11

                                    De röda gossarna, Panter , Teo och Aston juni -11


                                         Jobbiga flugor och blinningar, sommaren 2011

                       Panter vilar gött i hagen, våren 2011
 

                                                      Januari 2013, det är tröttsamt i hagen...
                                         Sommaren 2012 efter liberty lek där han gav mig
                                                 galopp mot mig (draw).
 
På 1a Parelli kursen hos Karin nov 2007,
så lite man visste om vad som komma skall...


Panter under sin travkariär.

ca 2 år, Åby.

Mars 2007 då jag började träna honom.
På kurs med Martin Wimmer 2008

                                                    På kurs med Martin Wimmer 2008


På Martin Wimmer kurs -08 vi lärde oss oerhört mycket.
 

En trött Panter och Shobbe efter kurs med M Wimmer -08

M Wimmer kurs -08

Ännu en kurs med M Wimmer -09
Liberty var inte vår (min) starka sida då :-)
.... man kunde inte tro då att det skulle vara den savvy vi utvecklas mest i.

3 comments:

Tina said...

Fina Panter! Vilka vackra bilder. Stor kram

Marion Princic said...

stor kram från oss med

Frida said...

Vilken resa ni gjorde tillsammans! Jag blir alldeles rörd! Kram till dig!