“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Sunday, January 27, 2013

Akademisk ridning.

Tiden den springer och plötsligt är det vinter och 2013...
Hösten har varit relativt lugn på hästfronten. Panter har visat att det är något som inte stämmer under höst och vinter så nu när jag började planera inför 2013 så ville jag veta om något är fel innan jag bokar oss på diverse kurser och lektioner. En veterinär / kiropraktor var ute i förra veckan och det var som jag anade, han har besvär i höger bakhas och knä samt vänster fram och korset. Att gå i hagen är än så länge inget problem men att rida och göra något avancerat på marken är inte aktuellt.
 Livet är i ständig förändring och det är bara att försöka hänga med i svängarna.

Igår lördag var det lektioner i akademisk ridning hos Karin Pettersson. Det var Monika Müller  som höll i lektionerna och det var riktigt intressant att se på. Hon har tidigare varit och haft teorilektion för oss och nu kunde man få en ännu bättre förståelse för hur det ska se ut i verkligheten. Dagen avslutades med en teorilektion även den givande.
 Markarbetet provade jag med Panter idag och det kändes bra. Jag provade att sänka hans huvud genom tryck över nosryggen. Sedan gående då jag bad honom flytta sitt ytter framben lite ut på volten. Det var mycket att tänka på då jag skulle backa framför honom och samtidigt hitta en takt med hans ben men det kändes bra. Känns som att detta är övningar vi kan göra trots Panters kondition.


Ni har väl inte missat att The Game of Contact kommer till Halmstad i maj!!!
Mer info kan ni hitta på Karin Petterssons sida.




No comments: