“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Monday, December 6, 2010


Snön fortsätter att falla. Det är mycket lugnt med hästandet just nu och idag kommer hovslagaren och skorna åker av. Panter får sådanan syltor av snön att han knappast kan gå så vintertid får han gå barfota. Lekte lite i lördags och det är nog första gången på 2 veckor :-S, måste bli bättring men det har varit lite svårt när det är mörkt när man kommer från jobbet, ridbanan har ju lampor men där har varit stenhårt, det blir bättre nu när där ligger lite snö. Tog 45" linan i söndags och gick ut på åkrarna. Vi focuserade först på att få en lugn Panter, det var mycket spring i benen. Sedan gjorde vi falling leaf sakta och noga. Gick på en rak linje och focuserade på att han skulle göra det i skritt eller lugnt trav samt att jag inte skulle vara på honom hela tiden utan jag kollade om han förstod vad han skulle göra innan jag rättade honom. Repetition, relaxation and consistency. Det gick bra. jag höll mig till en sak och hoppade inte mellan en massa olika övningar som jag gärna gör annars. Panter behöver den repetition speciellt när jag inte lekt på länge. Det märks verkligen att jag inte har det för han är mer spänd och flyger omkring. Vi var ute 1 timme och det gjorde honom gott.

Ikväll bilr det filmkväll med Parelli tjejerna.

3 comments:

Marion Princic said...

awww har ni filmkväll :)), vill också vara med...varför kan ni inte bo närmare?? vi har planerat playdate igen söndag om 2 veckor - altså igår om två veckor. jag ringar dig någon gång den här veckan :). puss puss

Elisabeth said...

En sån jättesöt bild! Barfota i snön kan vara en bra ide, man behöver inte oroa sig lika mycket att de ska trampa sig heller.

Parelli Central said...

I don't understand what you wrote Sofie but I love the photo - great ears! :)

Hope all is well with you!

~ Beth, Parelli Central