“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Thursday, September 9, 2010

Dag 2

Gårdagen började med liberty. Och eftersom det var många som skulle göra det så tog det hela förmiddagen och halva eftermiddagen men det var riktigt skoj att se på de andra. Jag och Panter gick igenom stick to me, att han ska följa mig och jag ska inte vänta på honom, fick bra tips på hur jag kan förbättra detta. Gjorde även circling game eftersom jag tycker att han har lite svårt för att gå ute på spåret och hålla gångarten. Har inte vetat om han blir right brain och unconfident där ute men det var han absolut inte igår. Då var det en confident Panter som skulle gena in till mig och när jag bad honom springa ut så sparkade han och ville inte alls. Men efter en stund blev det bättre. Det var skoj att se att nu uppförde han sig mer som han gör med hästarna i hagen där han är ofta ledare och dominant istället för att bli helt right brain som han tidigare ofta blev i människors sällskap. Hmmmm how interesting..... På eftermiddagen blev det lite ridning. Martin visade hur jag ska göra för att han ska lära sig att böja sin kropp rätt på volten. Oh boy... vad mina höfter skulle vridas i jämförelse med vad jag gjort tidigare, får nog gå till kiropraktorn igen så hon kan knäcka mig lite :-) Det gick bra när jag väl fick in tekniken. Sedan gjorde jag lite follow the rail och han kändes bra så jag bad om trav och han var riktigt lugn och fin kunde ha lång tygel utan att han rusade. Skoj.

1 comment:

Marion Princic said...

oh vad roligt det later! hoppas ni far bra väder i helgen!