“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Wednesday, September 1, 2010

Chatching up...

Savvy kvällar hos Karin Pettersson i Årnarp den 26 och 27 Augusti.
Kan din häst hoppa tunnorna medans du stitter ner?
Karin och Shobbe
Helena, Smoke, Linda och Blacken.
Backa slalom.
Lördagen den 28e Augusti var det Öppet hus. På förmiddagen berättade Karin om vad Parelli är samt svarade på frågor från publiken. Vi hade satt upp ett tält med information om parelli och Karin. Bakom damerna ser ni Patterns, Beskrivning av de 4 savvysarna, beskrivning av vad savvy betyder och horsenalitycharts.
Information om Karins bakgrund och resa.
Å tur med vädret hade vi.
Karin och Galax.


Karin fick en fråga från publiken om repen hon använde och förklarar här att det är materialet som repen är gjorda av som spelar roll inte att det är vitt.
Efter Galax och en liten paus tog Karin in Shobbe och lekte online och liberty.

Eftermiddagen bestod av Parelli games online och freestyle. Här laddar Maria för freestyle slalom.
Jag laddade lite med :-)
Karin hade uppvisning med sina hästar på eftermiddagen. Här är Galax och Chasse.
Josefin och Teo
Maria och Jenina
Min kusin Elin var oxå och tittade på.
Många barn men Panter uppförde sig exemplariskt.
Dax för Parelli games online.
Karin och Chasse squeeze.
Helena och Smoky sideways.
Frida och Blacken circling game.

Tiden springer iväg... Det har hänt en hel del senaste veckan.
I torsdags och fredags hade Karin (2* Parelli instruktör) Savvy kvällar hos henne i Årnarp. Det var lärorikt och inspirerande Det gick bra att köra gossarna dit tillsammans.
Vi fick alla nämna något vi ville ha hjälp med eller behövde focusera på, jag nämnde att vår change of direction behöver ses över. Under leken insåg jag själv att gör jag det bara sakta och tydligt så försår Panter och det gäller att jag har med hans huvud. På fredagen gick vi igenom det igen och jag fick visa vad som inte fungerade och Karin gav mig lite tips om vad jag ska tänka på:
Ha kortare lina så det blir lite kontakt när jag ber honom komma mot mig samt när jag sänder ut honom i andra varvet.
Backa rakt bakåt fortare än vad jag gör idag. Ha en rockring eller liknande att stå i så jag vet vad jag ska gå tillbaka till efter jag backat bak och ska sända ut igen.

Det var mycket att hålla reda på men vi ska nog få ordning på det.
I lördags var det öppet hus.
10-12 Höll Karin information om Parelli vad det handlar om. Hon visade de sju lekarna men sin ardenner Galax och det kom runt 100 pers. Mycket lyckat.

15-18 Var det Parelli games både online och freestyle det var skoj och då dök det upp runt 200 pers både sådana från förmiddagens aktivitet och nya. Så under dagen var där runt 250 personer, skoj :-)

4 comments:

Rosa said...

Vad roligt att ni fick tips att lösa vissa projekt och att det kom så mycket folk. Skulle gärna ha velat vara med men bor tyvärr för långt bort.

Anonymous said...

Excellent post Sophie! Great photos and such fun for me to get to see you & Josefin and your lovely horses. What a fun day and a great turnout- 250 poeple WOW!! Wish I could have been there. ;)
~kim

Sofie said...

Thank you Yes it was a really great day. A lot of people and really nice weather. I hope everything is good with you. Miss u.

Parelli Central said...

Hi Sofie,

These are fantastic pictures and it looks like you had a great day! I'd love to post some of them on Parelli's photo blog, Tumblr. Please could you contact me via email so we can talk about that further? If you're happy to share them there I might need a little help translating the descriptions!

Thanks, and I look forward to hearing from you!

Beth ~ Parelli Central, UK/Europe