“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Monday, June 14, 2010

Toppen måndag...

Dagen började med online uppvärmning innan vi skulle vara på focus stationerna. Gick till den ena rundcorallen och kände att det var läge att testa lite liberty. Fig 8 i skritt gick jätte bra och Lakota cirklade riktigt bra runt mig, å riktigt nära med med en fin relaxation, rytm och connection. Han busade runt lite men kom snabbt tillbaka igen. Rob hade sett det och sa senare att det såg ut som : a really nice liberty... :-)
En av focusstationerna var liberty at the honey combs och där skickade jag ut Lakota lite mer i circling, gjorde lite transitions, skritt, trav och galopp. Han ville helst gå i väster varv å bad jag om höger hoppade han runt och busade. Helt ok eftersom han var confident, han har varit lite unconfident i libertyn innan, men jag har minskat mina faser å det gör stor skillnad. Det går en fin gräns mellan dominant och unconfident på denna lilla häst :-) Great day !!!

No comments: