“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Thursday, May 20, 2010

Igår fortsatte jag med mina patterns med cirklar. Först lite uppvärmning online, han galopperar fint även med sadeln på nu i båda varven. Testade en ny shimmning (har inte fått till det med den nya sadeln ännu) I teraflex paden hade jag nu 2 tjocka stående och 1 liggande shim, det bästa resultatet hittills ( har shimmat olika var gång jag ridit med den nya sadeln).
Fresstyle: lite passenger lessons, 9 step back up och cirklar (volter) höll mig till höger varv på 20 meters cirkeln (som inte är någon direkt vacker 20 meters cirkel men det kommer :-) Först var det mycket argumenterande och han var rätt spänd i traven, men efter en liten stund märkte jag att han började slappna av och tillslut fick jag ett bra och avslappnat varv på volten då avslutade jag.
Undemanding time: 15 min
Online: 20 min
Freestyle: 30 min

No comments: