“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Thursday, May 13, 2010

14 days to go....

Min Jacson Celine sadel gör att jag hittar balance point bra men får mig att sitta lite som en groda :-)


... tills vi beger oss till Parelli centret i Colorado och Fast track kursen.

Resfebern börja komma krypande och i natt drömde jag att vi skulle åka och jag hade glömt att packa :-) ... Inte så stor chans att det händer med ändå... :-)

Panter fick komma till en ännu grönare hage idag, en bredvid kossorna, han ser ut att tycka om dom och kalvarna är nyfikna på honom. Han sprang glatt runt och glömde nästa bort att äta sitt kraftfoder. Han såg riktigt nöjd ut, det syntes verkligen att han inte sprang för att han var nervös eller så för att han var själv i hagen utan för att han tyckte att det var skoj.

Det blev en ny sadel, en Wintec wide 500 cair så nu blir det till att shimma om. Det blir en helt annan sits än vad jag hade i min Jacson Celine Santa cruz, hoppsadel, i den satt jag ju lite som en groda och nu när man börjat på finessen så kunde jag inte riktigt få till sitsen i den. Men jag är väldigt glad att jag lärt mig rida freestyle i den för i den hittar jag balance point bättre eftersom det är en flat back. Så jag är glad över att ha lärt mig i den å nu när jag vet hur jag ska finna den så blir Wintecen perfekt :-)

No comments: