“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Friday, February 5, 2010

We got the info about our lease horses at the fast track course on june.

Rio right brain extro / intr vert :-) Hmm how intersting :-)
Rio to the left in the picture (looks a bit shy :-)

Lakota left brain extrovert.
Lakota, a big boy :-)

Lite lugnt lekande igår, "hängde" vid hösilagebalen :-) Borstade honom och gjorde friendly med mig stående på en stol i stallet, Aston var oxå inne och Josefin och Teo var ute och lekte. Tänkte göra förberedelser inför kommande ridning och eftersom han blir så stressad vid ridningen kände jag att det kund passa bra med friendly, mycket i zon 1-2-3 och som sagt med mig stående på en stol. Väntade länge (ca 10 min) på att han skulle börja fundera å slicka läpparna, dock inger displaced behavior under tiden och han var inte alls stressad, det kom först efter han slickat å börjat fundera... hmmm how interesting .... Han var duktig på att flytta bakdelen mot mig när jag stod uppe på stolen.

Efter hästandet sprang jag och Josefin en sväng, det var nog den bästa jogging rundan hittills, kändes relativt lätt att spring trotts att jag oftast känner mig som en elefant å låter antagligen som en sådan oxå :-) Tur att det är mörkt och inte en människa i närheten :-)

Idag har vi fått info om lease hästarna i Colorado i juni - Rio - right brain extro/introvert och Lakota - left brain extrovert, spännande :-)

5 comments:

Anonymous said...

Det börjar verkligen att närma sig, så spännande att veta lite om hästarna. Har ni bestämt vem som ska ha vilken ännu? // Maria

Anonymous said...

Det ska verkligen bli spännande! Tror hästarna får göra sitt val ;) //Josefin

Elisabeth said...

Fantastiskt att få en Horsanality på dem i förväg :) Hoppas, hoppas att ni har tid att föra dagbok på nätet när ni är där. Vore en upplevelse att få följa.

Sofie said...

Ja som Josefin skrev så får vi se när vi kommer dit hur det blir med valet av häst :-) Först när jag såg Rios chart så tänkte jag shit... :-) men när jag tittade närmre på den så verkar han rätt lika Panter så som han var i börja. Lakotas chart ser positiv ut tycker jag :-)
Elisabeth: Ja har ju tänkt föra dagbok på ett eller annat sätt, har ingen egen laptop att ta med och har hört att man inte får blogga när man är där men vet inte om jag kanske har fel i det?? På något sätt ska jag nog kunna blogga lite när jag är där :-)

Ulrika said...

Det hade varit väldigt spännande att läsa från er resa direkt. Verkar väl knasigt med bloggförbud. Det är ju en hästkurs ni ska på inte rymdkurs på NASA eller Pentagon. Hur det än blir är jag glad för er skull och lite avundsjuk och våldsamt nyfiken=D