“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Thursday, January 7, 2010

-13c idag när jag körde till jobbet, kallt, kallt, kallt. Men hästarna verkar tycka om det dom stod längs bort i hagen igår och inte alls intresserade av att komma in. Panter kom fram och hälsade, stod en stund och bet i grimskaftet pep till och rusade iväg :-) Han är rolig den, sprang runt och lekte lite med honom. Jag sprang i hagen å han efter han riktigt hoppade runt i vändningarna när jag bytte varv :-) Tänkte att det får bli mer liberty lek idag efter jobbet med mer godis i fickorna så jag kan belöna honom när han gör bra saker, han blir riktigt motiverad om han vet att han får ut något av det :-) och för honom är det godis som är viktigt. En ledare "behöver " han ju inte ha för det är han själv i hagen å en annan kompis att ty sig till är han inte i så stort behov av eftersom han är mycket för sig själv även om han går med andra hästar. Men "ge mig lite gotte å jag är med på noterna " :-) (När han inte är right brain då). Jag kan ju oxå behöva springa av mig lite julmat så det passar ju bra :-)

No comments: