“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Thursday, October 8, 2009

Mer lastning...

Även igår blev det lastträning. Denna gången gick han in relativt lugnt och jag kunde själv stänga bakom, även rampen stängdes. Öppnade och jag kunde be honom gå ut efter en stund men det går rätt fort ut. Gjorde en del friendly och approatch and retreat genom att bara gå halvvägs in och gå in och ut halva vägen upp i släpet.
Sedan blev det även lite finesse ridning, kamma tyglarna ridande i cirkel. Kontakt på rakt spår men indirrect och dirrect rein och fig 8. Även lite trav i höger varv som är vingligast, han kastar över mig på andra sittbenet hela tiden men det hjälpte med korta transitions skritt - trav och att se till att verkligen ha kontakt hela tiden. Han kändes mycket bättre med detta men min ridstil blev dock lite lidande men det får vi jobba så senare :-)
När hästarna var inne och klara körde jag och Josefin lite intevall med över under staketet, balansövningar på parelli bollen och springa runt banan och studsa bollen mellan oss. Mycket lärorikt.

1 comment:

Anonymous said...

Himla bra träning- särskilt för skrattmusklerna ;) //Josefin