“Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life.Don’t be trapped by dogma - which is living with the results of other people’s thinking.Don’t let the noise of other’s opinions drown out your own inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”- Steve Jobs

Monday, July 20, 2009

Slow and right beats fast and wrong...

... många av Pat´s visdomsord kan man, dom ekar i huvudet lite då och då :-)
Men hur ofta anväder man sig av det när man väl är ute med hästen...
Slow and right beats fast and wrong... var väl ett utav de första som satte sig i mitt huvud, totts det tar det två ridpass innan jag fattar vad som är fel.
Jag har fått ihop en plan på hur jag ska filma freestyle level 2 auditionen men de två senaste gångerna tycker jag inte att det gått sådär jätte bra. Själva passet har gått ok men vi har inte gjort det jag planerat att göra. Klart att man ska vara beredd att ändra sin plan om det är nödvändigt men det var inte därför vi inte gjort som planerat. Det känns mer som att det är jag som varit oorganiserad. Började rida planen för freestyle men Panter kändes vinglig och ville inte följa staketet, det blev mycket tillrättavisande. Så jag gjorde andra saker som cirklar och åttor och tappade vad jag hade planerat att göra.
Men igår var jag fast besluten om att något måste ändras, så jag började rida det i skritt, sakta, med små pauser efter indirrekt och dirrekt rein. Och då gick det mycket mycket bättre. testade även lite i trav i slutet och även traven kändes mjukare och bättre, han blir ju så lätt spänd och bracy när han blir lite uppstessad.
Så åter igen...
Slow and right beats fast and wrong.

No comments: